VEELGESTELDE VRAGEN

Met één klik bestellen en achteraf betalen.

Over Yehhpay

Hoe zorgt Yehhpay voor conversieverhoging?

Online consumenten vinden het prettig om eerst hun aankoop te ontvangen en te bekijken alvorens deze te betalen. Het zorgt voor gemak en een gevoel van veiligheid, bijvoorbeeld wanneer men voor het eerst bestelt bij een nog onbekende webshop. Daarnaast wordt het flexibele karakter van betalen op een zelf gewenst moment, binnen de afgesproken betaaltermijn, als makkelijk en prettig ervaren.

Met het aanbieden van Yehhpay in de checkout, neemt de conversie van de gemiddelde webshop met 15 tot 25% toe. Klanten kunnen na een eerste registratie makkelijk met één click hun bestelling afronden.

De unieke kredietcheck van Yehhpay zorgt ervoor dat je minimaal risico loopt op je uitstaande facturen. Indien wij te weinig informatie hebben voor de check zullen wij die klant niet direct afwijzen. De klant wordt dan in de gelegenheid gesteld om extra informatie toe te voegen over zichzelf. Je loopt dus een minimaal risico en bespaart veel geld in verhouding met traditionele achteraf betaalmogelijkheden.

Kan ik Yehhpay ook in het buitenland gebruiken?
Nog niet, momenteel is Yehhpay uitsluitend beschikbaar voor Nederlandse consumenten die woonachtig zijn in Nederland.
Kredietcheck en risico
Onze unieke kredietcheck van consumenten zorgt ervoor dat de risico’s op fraude en wanbetaling tot het minimum worden beperkt. Deze check wordt gedaan terwijl de klant in je webshop aan het bestellen is en merkt hier niks van.
Kan ik de Yehhpay betaalmethode aan mijn webwinkel toevoegen?

Yehhpay kiest ervoor om haar services aan te bieden via een koppeling met Payment Service Providers. Bij een koppeling met een PSP worden de transacties via het systeem van de Payment Service Provider verwerkt. Het voordeel hiervan is dat transacties van verschillende geïntegreerde betaalmethodes vanuit één systeem te beheren zijn.

Meer weten over bij wie je al kan koppelen met Yehhpay? Bekijk onze integratie & koppelingen pagina. Zit je provider er niet tussen? Neem dan contact op met je PSP om te verzoeken of ze Yehhpay beschikbaar willen maken.

Aanvraag en tarief

Wat zijn de tarieven voor het gebruik van Yehhpay?
Zie de tarievenpagina voor de kosten.
Wat is het maximum bedrag voor mijn klant om aankopen met Yehhpay te doen?

Een consument krijgt na een geslaagde toetsing de mogelijkheid om tot in ieder geval € 300,– via Yehhpay te betalen. Mocht de klant nog een rekening open hebben staan voor een andere bestelling die met Yehhpay is afgerond dan wordt dit bedrag in mindering gebracht op het maximum bedrag van € 300,–.

Een hoger maximum nodig? Neem contact met ons op.

Mag ik de kosten van Yehhpay doorberekenen aan mijn klant?
Zeker, maar uit commercieel oogpunt is het verstandig deze kosten voor je eigen rekening te nemen. Veel online consumenten kiezen voor Yehhpay omdat zij kiezen voor veiligheid en betrouwbaarheid. Extra kosten rekenen maakt het minder interessant voor je potentiële klant om met Yehhpay te betalen.
Moet ik een contract af te sluiten?

Ja om gebruik te maken van de incasso service hebben we een contract nodig.

Je kan via het contactformulier op de contactpagina een contract aanvragen van de Yehhpay variant die jij wilt gebruiken.

indien je niet een contract hebt ondertekend en een btw volmacht heb ge-upload kan je geen aanspraak doen op de incasso service of dekking.

Als je gebruik maakt van yehhpay ga je ook akkoord met onze algemene voorwaarden die je hieronder vindt . Je zit nooit vast aan Yehhpay, enkel aan de transacties die bij het stoppen van gebruik nog geïnd dienen te worden.

Wil je een offerte document hebben? neem in dat geval even contact op.

Moet ik opzeggen als ik Yehhpay niet meer gebruik?
We horen het graag even van je als je Yehhpay niet meer wil aanbieden in je webshop en de reden waarom. Hiervoor kan je contact opnemen met onze klantenservice.

Mijn klant

Wanneer ontvangt mijn klant het eerste betaaloverzicht?
Twee werkdagen na de bevestiging dat de order is vrijgegeven. Tenzij er een uitdrukkelijke leverdatum wordt meegegeven gaan wij er vanuit dat de order na vrijgave direct verzonden en binnen twee dagen geleverd wordt. Na die twee werkdagen wordt het betaaloverzicht per e-mail verzonden.
Hoe lang heeft mijn klant om te betalen?
Je klant krijgt 14 dagen de tijd om het betaaloverzicht te voldoen. Mochten wij op dag 12 nog geen betaling hebben ontvangen sturen we altijd even een service mailtje om je klant eraan te herinneren dat de betaaltermijn bijna verloopt. Op de 15e dag sturen we een kosteloze herinnering. Hiermee krijgt de klant opnieuw twee weken de gelegenheid het openstaande bedrag te voldoen. Mochten wij na het verlopen van deze betaaldatum nog geen betaling hebben ontvangen dan worden er administratiekosten in rekening gebracht. Hier herinneren wij je klant tussentijds, op dag 21, ook nog even aan.
Wat gebeurt er als mijn klant niet op tijd betaald heeft?

Het reguliere traject wat bij Yehhpay wordt doorlopen om de betaling te ontvangen bedraagt ongeveer 45 dagen. Onze unieke creditcheck en het klantvriendelijke herinneringstraject zorgt ervoor dat circa 99% van je klanten binnen deze 45 dagen keurig heeft betaald, circa 90% doet dit al binnen 30 dagen.

In tegenstelling tot vele aanbieders van traditioneel achteraf betalen zijn wij niet gelieerd of materieel verbonden aan een incassobureau. Yehhpay heeft geen enkel financieel voordeel (hoge incasso opbrengsten van minimaal € 40,-) bij een mogelijk incassotraject. Hier heeft Yehhpay heel bewust voor gekozen, het is onze primaire taak om je geld op tijd te ontvangen en z.s.m. aan je uit te betalen.

Mijn klant heeft al een betaaloverzicht ontvangen. Is het mogelijk de uiterste betaaldatum uit te stellen?

Je kan de leverdatum veranderen in de merchant omgeving.

Je kan een transactie ook éénmalig 8 dagen pauzeren indien dit nodig is. (pauzeren kan alleen in de eerste 14 dagen na de transactiebevesting) Het kan gebeuren dat de levering langer duurt dan verwacht. Stel je klant en Yehhpay hiervan op de hoogte.

Een verzoek tot uitstel kun je richten aan onze zakelijk klantenservice, door een e-mail te sturen naar info@yehhpay.nl.

Mijn klant heeft betaald, maar ontvangt toch een herinnering. Hoe kan dit?

Wij vragen klanten om het Yehhpay kenmerk, dat op het betaaloverzicht staat te vermelden als omschrijving bij de betaling. Aan de hand van dit kenmerk herkent ons systeem voor welk betaaloverzicht de overschrijving is bestemd. Wellicht is er betaald zonder dit kenmerk te vermelden. In dat geval kun je dit aan ons doorgeven via info@yehhpay.nl, vermeldt daarbij zoveel mogelijk transactiegegevens (datum, tijd, bedrag, naam bank en klant) Wij stellen vervolgens jouw klant op de hoogte.

Je kunt je klant ook doorverwijzen naar onze klantenservice.

Waarom kan mijn klant geen bestelling plaatsen?

Dankzij onze unieke creditcheck zijn wij in staat om zo veel mogelijk consumenten te herkennen en een bestelling te laten plaatsen. Het kan voorkomen dat een klant op een bepaald moment niet in aanmerking komt om onze achteraf betaalmethode te gebruiken.

Komt je klant onverhoopt niet in aanmerking voor het gebruik van Yehhpay? Dan leiden wij je klant terug naar de checkout. Hier krijgt de klant een melding dat het op dit moment niet mogelijk is de order via Yehhpay af te ronden. Tevens informeren wij de klant dat hij of zij voor meer informatie contact kan opnemen met onze klantenservice en adviseren wij de bestelling middels een andere betaalmethode af te ronden. Yehhpay accepteert gemiddeld 85% – 95% van de bestellingen.

Kan ik zien of mijn klant betaald heeft?

Dit vind je in je Payment Service Provider overzicht of in de Yehhpay merchant omgeving .

Mijn klant heeft al een betaaloverzicht ontvangen. Is het mogelijk de uiterste betaaldatum uit te stellen?

Nee helaas niet, De klant krijgt twee weken de tijd om het betaaloverzicht te voldoen. Indien wij na twee weken nog geen betaling hebben ontvangen, sturen we een kosteloze herinnering. Hiermee krijgt de klant opnieuw twee weken de gelegenheid het openstaande bedrag te voldoen.

Tijdens dit traject van 28 dagen krijgt je klant alle mogelijkheden om zonder extra administratiekosten te betalen. Als wij na het verstrijken van deze 28 dagen dan nog geen betaling hebben ontvangen, worden er €7,50 administratiekosten in rekening gebracht.

Wanneer de administratiekosten eenmaal zijn opgelegd, kunnen wij deze niet zomaar afboeken. Mocht je als webshop deze kosten voor je eigen rekening nemen, dan kan je een creditnota maken voor het bedrag van de administratiekosten.

Is dit buiten de schuld van je bedrijf om gebeurd, maar is de klant het toch niet eens met de administratiekosten? Dan kan je de klant doorverwijzen naar onze klantenservice. Onze klantenservice medewerkers kunnen naar aanleiding van de uitleg van de klant bepalen hoe er dan met de administratiekosten omgegaan wordt.

Orderbeheer

De bestelling is retour gekomen/geannuleerd. Hoe geef ik dit door aan Yehhpay?
Je kunt je Yehhpay orders beheren via het platform van je Payment Service Provider of via de merchant omgeving van yehhpay.
Mijn klant heeft een nieuw e-mailadres opgegeven, hoe kan ik dit aanpassen?

Je klant dient zelf zijn gegevens actueel te houden, dit kan door in te loggen op betaling.yehhpay.nl en daar zijn gegevens aan te passen.

Betaaloverzichten en eventuele herinneringen worden door Yehhpay per e-mail verstuurd. Het is dan ook erg belangrijk dat wij over het juiste e-mailadres beschikken.

Mijn klant heeft al betaald, maar vervolgens toch de order retour gestuurd. Hoe krijgt mijn klant het geld terug?

Zodra een klant betaald heeft komt het orderbedrag uiteindelijk bij je terecht via je Payment Service Provider. Je kan zelf de overboeking richting je klant verzorgen via je eigen bank omgeving.

Het adres dat bij de bestelling is opgegeven is onjuist. Kan ik dit aanpassen voor mijn klant?

Dit is helaas niet mogelijk. Op het moment dat de bestelling in je webshop via Yehhpay wordt afgerond, voeren wij een kreditcheck uit. Het adres is een van de gegevens die gecontroleerd worden. Onze controle is niet meer geldig als het adres niet overeenkomt met het adres dat bij het afronden van de bestelling is opgegeven.

Je kan het best de transactie annuleren en de klant verzoeken om met het juiste adres de bestelling te plaatsen.

Ik vermoed dat er sprake is van fraude. Hoe ga ik hiermee om?

Ondanks onze uitvoerige toetsing en controle van gegevens kunnen wij fraude helaas niet altijd voorkomen. Als je het vermoeden hebt dat er fraude in het spel is neem dan z.s.m. contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@yehhpay.nl. Gebruik FRAUDE als bericht titel.

Betalingen

Hoe en wanneer krijg ik betaald voor orders waarbij is gekozen voor Yehhpay?
Yehhpay zorgt dat er 1 x per week wordt uitbetaald aan je Payment Service Provider. Deze zorgt ervoor dat het geld op jouw rekening komt. Als je direct via de Yehhpay API koppelt word de geïnde transacties dagelijks uitbetaald.
Hoe werkt de overdracht van een vorderingen aan het incassobureau ?

Als een ordering in de buurt van overdracht komt, wordt u als merchant verzocht om een Verzendbewijs & factuur te uploaden in de merchant omgeving

Alleen als je binnen de gestelde tijd de gevraagde gegevens upload, kan het incasso traject gestart worden en uw eventuele dekking gegarandeerd worden. Het is hiervoor ook van belang dat je een btw volmacht hebt ge-upload in de merchant omgeving

Yehhpay werkt uitsluitend met gerenommeerde incassobedrijven die met maximaal oog voor het behoud van je klantrelatie hun werk doen.

Ik heb een betaling ontvangen die voor Yehhpay is bestemd. Hoe ga ik hier mee om?

Het is het makkelijkst voor de klant als je de betaling doorstort naar Yehhpay. Je kunt het bedrag overmaken naar NL73 RABO 0177 0947 45 t.n.v. St. Beh. Derden. Postcodegarant onder vermelding van;

  • de postcode,
  • het huisnummer en
  • de datum waarop de betaling bij je is ontvangen.
  • Indien het yehhpay kenmerk bij je bekend is, kan je deze vermelden in de omschrijving van de overboeking. Dit zal een vlotte afhandeling van de betaling bespoedigen.

Wij zullen de betaling zo snel mogelijk koppelen aan het juiste betaaloverzicht.

Wat betaalt Yehhpay uit?

Wij betalen oip twee manieren uit:

  • Aan je Payment Service Provider, deze betaalt je vervolgens uit.
  • Yehhpay betaald je direct uit als je via de API of een plugin gekoppeld hebt.

Yehhpay betaalt je het factuurbedrag met daarop in mindering gebracht de transactiekosten. Afhankelijk van jouw Yehhpay productkeuze zijn er ook eventuele herincassotrajectkosten ingehouden.

Moet ik ook betalen over retouren?

Ja, je betaalt voor alle door Yehhpay geaccepteerde transacties.

Mochten wij een transactie niet accepteren dan betaal je niks.

Moet ik ook betalen als ik een order niet kan uitleveren?

Ja, je betaalt voor alle door Yehhpay geaccepteerde transacties.

Mochten wij een transactie niet accepteren, dan betaal je niks.

Waar vind ik het overzicht van alle betalingen die via Yehhpay lopen?

Het overzicht is beschikbaar via de omgeving bij je Payment Service Provider & in het merchant overzicht.

Mijn klant heeft al een betaaloverzicht ontvangen. Is het mogelijk de uiterste betaaldatum uit te stellen?

Nee helaas niet, De klant krijgt twee weken de tijd om het betaaloverzicht te voldoen. Indien wij na twee weken nog geen betaling hebben ontvangen, sturen we een kosteloze herinnering. Hiermee krijgt de klant opnieuw twee weken de gelegenheid het openstaande bedrag te voldoen.

Tijdens dit traject van 28 dagen krijgt je klant alle mogelijkheden om zonder extra administratiekosten te betalen. Als wij na het verstrijken van deze 28 dagen dan nog geen betaling hebben ontvangen, worden er €7,50 administratiekosten in rekening gebracht.

Wanneer de administratiekosten eenmaal zijn opgelegd, kunnen wij deze niet zomaar afboeken. Mocht je als webshop deze kosten voor je eigen rekening nemen, dan kan je een creditnota maken voor het bedrag van de administratiekosten.

Is dit buiten de schuld van je bedrijf om gebeurd, maar is de klant het toch niet eens met de administratiekosten? Dan kan je de klant doorverwijzen naar onze klantenservice. Onze klantenservice medewerkers kunnen naar aanleiding van de uitleg van de klant bepalen hoe er dan met de administratiekosten omgegaan wordt.

Vragen? Neem contact op
Ik wil dat mijn conversie door het dak gaat!

Yehhpay is the way to pay

A

Happy payday!

Yehhpay keert de betaling van je debiteur elke week uit. Het geld staat binnen no-time op je rekening!

Jij beslist

Liever geen fee maar een vast tarief? Dat kan natuurlijk ook. Gewoon één prijs, wel zo handig.

N

Goed gedekt

Vervelend, maar het kan voorkomen: een wanbetaler. Daar zit je écht niet op te wachten. Kies daarom voor de betaalgarantie van 60% of 100%.

i

Geen Gezeur

Yehhpay beheert alle uitstaande facturen, netjes en veilig. Dat is voor jou weer een zorg minder!

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ik wil dat mijn conversie door het dak gaat!

Stay in touch

Voor als je altijd op de hoogte wilt blijven